“Als
jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw
bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je
persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we
met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we
hier graag. Als je na het lezen van ons privacy beleid vragen hebt, neem dan
gerust contact op met onze klantenservice.
Dit
privacy beleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe
aanleiding geven. Het meest actuele privacy beleid vind je altijd hier. Wij
raden je aan om dit privacy beleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze
wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van
wijziging.”
Dit
privacy beleid is voor het laatst gewijzigd op 1 april 2021.
Inhoudsopgave:
1.
Wie
is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
2.
Wanneer
is dit privacy beleid van toepassing?
3.
Wat
zijn persoonsgegevens?
4.
Van
wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
5.
Welke
gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden
deze bewaard?
6.
Met
wie worden jouw gegevens gedeeld?
7.
Hoe
gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?
8.
Hoe
worden jouw gegevens beveiligd?
9.
Hoe
gaan wij om met gegevens van kinderen?
10.
Welke
rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
11.
Vragen?
1. Wie is verantwoordelijk voor de
verwerking van mijn persoonsgegevens?
ALOHA LIVE, gevestigd aan het Binnenhof 17,
5141 BW Waalwijk, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals
beschreven in dit privacy beleid.
2. Wanneer is dit privacy beleid van
toepassing?
Dit privacy beleid is van toepassing op alle
persoonsgegevens die ALOHA LIVE verwerkt van iedereen die weleens contact heeft
(gehad) met ALOHA LIVE, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke
contactpersonen, op alle aan ALOHA LIVE gerelateerde domeinen.
3. Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die
herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer,
adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of ALOHA LIVE
klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou,
zoals je ALOHA LIVE bestelgeschiedenis of surfgedrag.
4. Van wie verwerken wij persoonsgegevens
en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van
iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met ALOHA LIVE, zoals
(zakelijke) klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens
rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en
bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice. In
sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een
cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook
kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die
partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
5. Welke gegevens verwerken wij van jou,
waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw
bestelling:
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw
bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je
bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens
en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren
die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Op grond
van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren.
Gegevens in jouw account: In jouw persoonlijke
account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/
vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als je die
hebt opgegeven), betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
Als je dat tijdens het plaatsen van een
bestelling aangeeft, bewaren we je creditcardgegevens. Op deze manier kun je
bij je volgende bestelling direct dezelfde creditcard gebruiken zonder alle
gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen creditcardgegevens kun je bekijken
en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je
bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale
artikelen en abonnementen die je hebt afgesloten. Daarnaast slaan wij in je
account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje,
eventuele gekoppelde apps, taalvoorkeur en je e-mail- en
personalisatievoorkeuren.
Het is onze klantbelofte om het leven van
onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in
jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij
ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder
moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.
Gegevens over jouw contact met de
klantenservice: Je
kan van ma – vr tijdens kantooruren contact opnemen met de klantenservice. Je
kunt met ons bellen en e-mailen. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we
daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor
kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen.
We gebruiken de in jouw account opgeslagen
gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of
klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw
gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze
verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
Personalisatie op basis van jouw
accountgegevens
en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij ALOHA LIVE
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan
op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken.
Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op
basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.
Gegevens voor marketing
Gepersonaliseerde e-mails: We hebben geregeld
aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen
die graag via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere
bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je) suggesties,
informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en
reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden.
Gepersonaliseerde advertenties: Wij, onze
advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op alohalive.nl
en andere websites.
In je brievenbus: In sommige gevallen
kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor
jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van
post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Als je
geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor
‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’.
Gegevens voor reviews & vraag- en
antwoord: We
zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat
je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of
je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken.
Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Wij
plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn
voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te
verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond
van de reviewvoorwaarden.
E-books beveiliging: Auteurs en uitgevers
zijn afhankelijk van de inkomsten van e-books. Daarom vinden we illegaal
kopiëren van e-books vervelend. De e-books die wij verkopen zijn dan ook
voorzien van een watermerkbeveiliging. Het watermerk heeft zichtbare en onzichtbare
kenmerken en voorziet de pagina’s van de e-books van unieke gegevens. Met het
watermerk kunnen we nagaan wie het boek heeft besteld.
6. Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
Verkooppartners: Wanneer jij bij ALOHA LIVE een bestelling plaatst bij een van onze
verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam, bezorgadres en
taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst
die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering
noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de
betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Wanneer je via onze service
telefonisch contact opneemt met de verkooppartner kan de verkooppartner jou
binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen.
Als een verkooppartner zijn logistieke proces
heeft uitbesteed aan ALOHA LIVE, ontvangt hij ook je ordernummer. De
verkooppartner kan met dit nummer onverkoopbare geretourneerde artikelen
correct beoordelen en verwerken en zijn dienstverlening en aanbod hierop
verbeteren.
Als je vanuit een zakelijk koopaccount een
btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor
jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.
Als je via het contactformulier op ALOHA LIVE
een vraag stelt aan de verkooppartner dan kan de verkooppartner jou binnen 30
dagen na het invullen van het formulier bellen om de vraag te beantwoorden,
indien je een telefoonnummer hebt ingevuld. Nadat je contact hebt gehad met de
verkooppartner kunnen we je vragen hoe je het contact hebt ervaren.
Leverancier game- of softwaredownloads: Als je bij ons een
game- of softwaredownload aanschaft, geven wij alleen je klantnummer door aan
de leverancier, zodat jij het product kan terugvinden in jouw account. Bij
aankoop van een game- of softwaredownload geven wij ook het land waarin jij je
bevindt, afgeleid uit jouw IP-adres, door aan de leverancier. Deze kan dan
beoordelen of de download mag worden verkocht in het land van aankoop.
Distributie- en logistieke partners: Om jouw bestelling te
kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners. Partijen ontvangen
jouw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres om te zorgen dat ze jouw
pakketje op de juiste manier kunnen verwerken.
Ook werken we samen met verschillende
logistieke partners,
zoals PostNL , BPost en Dynalogic. Onze logistieke partners krijgen van ons
jouw naam, en bezorgadres, factuuradres en e-mailadres. Wanneer je dat bij het
plaatsen van je bestelling hebt aangegeven, krijgen logistieke partners ook
jouw telefoonnummer. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het
door jou gekozen adres af te leveren, om je op de hoogte te houden van het
bezorgmoment en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende
diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals een ander
afleveradres).
Andere externe dienstverleners: Wij schakelen ook
andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms
hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens
die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons
uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde
partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin
wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe
dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
I.
het
ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting,
onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
II.
het
ondersteunen bij onze klantenservice;
III.
het
ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
IV.
het
ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en
reviews;
V.
het
ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het
leveren van een optimale winkelbeleving;
VI.
het
leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en
kredietinformatiebureaus;
VII.
het
ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en
zakelijke verkooppartners;
VIII.
het
ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening
te verbeteren.
De overheid: Soms moeten wij
persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen
als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de
uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of
justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik.
Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen
in het kader van een onderzoek.
Met andere bedrijven: Dit doen wij dan
alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
7. Hoe gaan wij om met gegevens van onze
particuliere & zakelijke verkooppartners en leveranciers?
Met gegevens van onze particuliere &
zakelijke verkooppartners en leveranciers gaan wij net zo zorgvuldig om als met
de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacy beleid ook voor onze
verkooppartners en leveranciers.
Wanneer je via ons platform verkoopt als
particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je
invult in jouw verkoopaccount (jouw naam, jouw woonadres, jouw telefoonnummer
en jouw bankrekeningnummer) ook jouw winkelnaam op (dit kan jouw eigen naam
zijn, of een door jou gekozen alias) en de omschrijving die je aan jouw winkel
geeft.
Wanneer je via ons platform verkoopt als
zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult
in jouw verkoopaccount (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon
van jouw bedrijf, e-mailadres, jouw contactadres (en eventuele andere
adressen), betaalgegevens en je telefoonnummer) ook jouw KVK-nummer en jouw
BTW-nummer op. Als je gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de
naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting
verzorgt.
Als je onze contactpersoon bent bij een
leverancier dan slaan we je contactgegevens op en houden we bij voor welke
leverancier je werkt. Deze gegevens gebruiken we om je te contacteren over onze
samenwerking en je te mailen met servicemails. Als je daarmee hebt ingestemd
dan sturen we je ook commerciële berichten toe. Je gegevens bewaren we voor de
duur van onze leveranciersrelatie, tenzij je door het sturen van een
e-mailbericht aan onze leveranciersservice je gegevens laat verwijderen.
8. Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
ALOHA LIVE neemt veel maatregelen om jouw
persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied.
Wij hebben specialisten die dagelijks werken aan het beveiligen van onze
systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole
zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers
waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij ALOHA
LIVE regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw
gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met
jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt,
laat het ons dan weten via onze klantenservice.
9. Hoe gaan wij om met gegevens van
kinderen?
Onze dienstverlening is niet gericht op
kinderen. Dit betekent dat het gebruik van bol.com door klanten jonger dan 18
jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of
voogd.
10. Welke rechten kun jij uitoefenen met
betrekking tot jouw gegevens?
Recht op informatie: Jij hebt het recht op
een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens
omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacy
beleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou
verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
Recht op inzage: Jij hebt het recht om
te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou
beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen via info@alohalive.nl. Aanvragen verwerken
wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op correctie: Jij hebt het recht om
jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn
en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen via
info@alohalive.nl of per telefoon doorgeven
van ma – vr van 0900-1700u.
Recht om bezwaar te maken: Jij hebt het recht om
bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens
bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt
voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze
klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Ook kun
je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde
aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast
geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van
ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de
gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun
je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30
dagen.
Recht op dataportabiliteit: Jij hebt het recht om
gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die
je met ons hebt gesloten te ontvangen. Dit betreffen jouw naam-, adres- en
woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis.
Recht op beperking: Jij hebt het recht om
beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat
wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een
aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact
met ons opnemen via de klantenservice.
Recht om vergeten te worden/verzoek om
account te verwijderen: Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens
die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw
account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar
zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Wij kunnen dit verzoek niet inwilligen indien
er nog openstaande bestellingen of facturen zijn en/of je particuliere
verkoopaccount, indien van toepassing, niet in de zogenoemde ‘vakantiestand’
staat (dit kun je in je verkoopaccount aanpassen). Ook kunnen we dit verzoek
niet inwilligen als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren
ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld indien er met je account is
gefraudeerd. Nadat je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij al jouw
gegevens.
Recht om een klacht in te dienen: Jij hebt het recht om
een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan.
Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem
daarvoor contact op met ons.
11. Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop ALOHA
LIVE met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze
klantenservice. We helpen je graag!