PRIVACY POLICY

VERSIE 1 APRIL 2021

“Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacy beleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Dit privacy beleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacy beleid vind je altijd hier. Wij raden je aan om dit privacy beleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.” 
Dit privacy beleid is voor het laatst gewijzigd op 1 april 2021.
 
Inhoudsopgave: 
1.         Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
2.         Wanneer is dit privacy beleid van toepassing?
3.         Wat zijn persoonsgegevens?
4.         Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
5.         Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
6.         Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
7.         Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?
8.         Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
9.         Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
10.       Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
11.       Vragen?
 
1.       Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens? 
ALOHA LIVE, gevestigd aan het Binnenhof 17, 5141 BW Waalwijk, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacy beleid. 

2.     Wanneer is dit privacy beleid van toepassing? 
Dit privacy beleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die ALOHA LIVE verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met ALOHA LIVE, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan ALOHA LIVE gerelateerde domeinen.
 
3.     Wat zijn persoonsgegevens? 
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of ALOHA LIVE klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je ALOHA LIVE bestelgeschiedenis of surfgedrag.
 
4.     Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens? 
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met ALOHA LIVE, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners. We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice. In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
 
5.     Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard? 
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling: Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren. 
Gegevens in jouw account: In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als je die hebt opgegeven), betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten. 
Als je dat tijdens het plaatsen van een bestelling aangeeft, bewaren we je creditcardgegevens. Op deze manier kun je bij je volgende bestelling direct dezelfde creditcard gebruiken zonder alle gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen creditcardgegevens kun je bekijken en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen en abonnementen die je hebt afgesloten. Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatievoorkeuren. 
Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account. 
Gegevens over jouw contact met de klantenservice: Je kan van ma – vr tijdens kantooruren contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen en e-mailen. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen. 
We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.                                    
Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij ALOHA LIVE
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen. 
Gegevens voor marketing 
Gepersonaliseerde e-mails: We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden. 
Gepersonaliseerde advertenties: Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op alohalive.nl en andere websites.  
In je brievenbus: In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor ‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’. 
Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord: We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de reviewvoorwaarden. 
E-books beveiliging: Auteurs en uitgevers zijn afhankelijk van de inkomsten van e-books. Daarom vinden we illegaal kopiëren van e-books vervelend. De e-books die wij verkopen zijn dan ook voorzien van een watermerkbeveiliging. Het watermerk heeft zichtbare en onzichtbare kenmerken en voorziet de pagina’s van de e-books van unieke gegevens. Met het watermerk kunnen we nagaan wie het boek heeft besteld.
 
6.     Met wie worden jouw gegevens gedeeld? 
Verkooppartners: Wanneer jij bij ALOHA LIVE een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam, bezorgadres en taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Wanneer je via onze service telefonisch contact opneemt met de verkooppartner kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen.  
Als een verkooppartner zijn logistieke proces heeft uitbesteed aan ALOHA LIVE, ontvangt hij ook je ordernummer. De verkooppartner kan met dit nummer onverkoopbare geretourneerde artikelen correct beoordelen en verwerken en zijn dienstverlening en aanbod hierop verbeteren. 
Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer. 
Als je via het contactformulier op ALOHA LIVE een vraag stelt aan de verkooppartner dan kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het invullen van het formulier bellen om de vraag te beantwoorden, indien je een telefoonnummer hebt ingevuld. Nadat je contact hebt gehad met de verkooppartner kunnen we je vragen hoe je het contact hebt ervaren. 
Leverancier game- of softwaredownloads: Als je bij ons een game- of softwaredownload aanschaft, geven wij alleen je klantnummer door aan de leverancier, zodat jij het product kan terugvinden in jouw account. Bij aankoop van een game- of softwaredownload geven wij ook het land waarin jij je bevindt, afgeleid uit jouw IP-adres, door aan de leverancier. Deze kan dan beoordelen of de download mag worden verkocht in het land van aankoop. 
Distributie- en logistieke partners: Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met distributiepartners. Partijen ontvangen jouw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres om te zorgen dat ze jouw pakketje op de juiste manier kunnen verwerken. 
Ook werken we samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL , BPost en Dynalogic. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam, en bezorgadres, factuuradres en e-mailadres. Wanneer je dat bij het plaatsen van je bestelling hebt aangegeven, krijgen logistieke partners ook jouw telefoonnummer. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren, om je op de hoogte te houden van het bezorgmoment en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals een ander afleveradres). 
Andere externe dienstverleners: Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen. 
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn: 
                                  I.           het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
                                  II.           het ondersteunen bij onze klantenservice;
                                III.           het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
                              IV.           het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
                                V.           het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving;
                              VI.           het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
                              VII.           het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners;
                            VIII.           het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren. 
De overheid: Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek. 
Met andere bedrijven: Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
 
7.     Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere & zakelijke verkooppartners en leveranciers? 
Met gegevens van onze particuliere & zakelijke verkooppartners en leveranciers gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacy beleid ook voor onze verkooppartners en leveranciers. 
Wanneer je via ons platform verkoopt als particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (jouw naam, jouw woonadres, jouw telefoonnummer en jouw bankrekeningnummer) ook jouw winkelnaam op (dit kan jouw eigen naam zijn, of een door jou gekozen alias) en de omschrijving die je aan jouw winkel geeft. 
Wanneer je via ons platform verkoopt als zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf, e-mailadres, jouw contactadres (en eventuele andere adressen), betaalgegevens en je telefoonnummer) ook jouw KVK-nummer en jouw BTW-nummer op. Als je gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting verzorgt. 
Als je onze contactpersoon bent bij een leverancier dan slaan we je contactgegevens op en houden we bij voor welke leverancier je werkt. Deze gegevens gebruiken we om je te contacteren over onze samenwerking en je te mailen met servicemails. Als je daarmee hebt ingestemd dan sturen we je ook commerciële berichten toe. Je gegevens bewaren we voor de duur van onze leveranciersrelatie, tenzij je door het sturen van een e-mailbericht aan onze leveranciersservice je gegevens laat verwijderen.
 
8.     Hoe worden jouw gegevens beveiligd? 
ALOHA LIVE neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben specialisten die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij ALOHA LIVE regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.
 
9.     Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van bol.com door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.
 
10.   Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens? 
Recht op informatie: Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacy beleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan. 
Recht op inzage: Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen via info@alohalive.nl. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. 
Recht op correctie: Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen via info@alohalive.nl of per telefoon doorgeven van ma – vr van 0900-1700u. 
Recht om bezwaar te maken: Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Ook kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. 
Recht op dataportabiliteit: Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis.  
Recht op beperking: Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice. 
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen: Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. 
Wij kunnen dit verzoek niet inwilligen indien er nog openstaande bestellingen of facturen zijn en/of je particuliere verkoopaccount, indien van toepassing, niet in de zogenoemde ‘vakantiestand’ staat (dit kun je in je verkoopaccount aanpassen). Ook kunnen we dit verzoek niet inwilligen als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld indien er met je account is gefraudeerd. Nadat je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij al jouw gegevens. 
Recht om een klacht in te dienen: Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met ons. 
 
11.     Vragen? 
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop ALOHA LIVE met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!

"Keep rockin' life!"